2019. 09. 11.

Bal csípőprotkó bál


Kicserélték a bal lábam csípő csontját is platinára és műanyagra 2019. augusztus 07-én
a SE-ortopédián! Ugyanott ahol a jobbat, az SE Ortopédián, ugyanaz az orvos
Dr Skaliczki Gábor, ugyanabban a szobában is feküdtem.


A műtét jól sikerült, most sem éreztem semmit, aludtam! Egy kicsit korábban ébredtem,
fura volt hogy úgy pakolásznak a műtét végén összevarráskor is, mint egy tárgyat.
Az 1 napos őrző is simán telt, idén már alig fájt a csípőm és a derekam ezalatt,
csak a mellettem fekvők zavartak kicsit, meg az “ürítési” nehézségek...


 



A szobámban a szobatársam Györgyi néni volt, zongoratanár, ismeri a művészeti elitet,
érdekeseket mesélt ő is, a férje lengyel nagykövetségi tag, író.
Nem nagyon emlékszem a SOTE szoba és program részleteire, már ott jókat tornáztunk,
az megmaradt. Másnap felállítottak, folytak a könnyeim, amikor olyan izmaimat elkezdtem
megmozdítani végre, amelyeket évek alatt nem tudtam! 
Elmentem egy EEG vizsgálatra, ahhoz megkaptam az összes velem kapcsolatos dokumentumot,
jó sok minden van nyilvántartva rólunk!
A műtét alatti adatok, mérések mellett még a protézis gyártójának neve, a termék matricája is.
Megint külön kiemelt figyelmet kellett fordítani a nekem szánt vérkészítményre,
amit a műtét alatt után kaphatok, különleges besugárzott 0-sat kértek az OVSZ-től,
láttam a vércsoport meghatározó tesztlapokat.



Mind a 3 szobatársam, akiket a SE majd Rehab idő alatt kaptam, annyira normális (idén is),
úgy örülök! Távolról hallottam milyen betegek vannak még, épphogy tudják hogy egyáltalán
hol vannak. Kajakor is láttam pár furcsa példányt. 


Sokat tanult a tavaly műtött  jobb lábamtól a bal, már bátrabban mertem használni, gyorsan gyógyult.
Mindenhez volt a jobb csípőm műtétje alapján összehasonlítási alapom.
Csepelen a Rehabon idén a velünk foglalkozó gyógytornász lány Varga Kriszti még sokkal
személy(em)re szabottan tornáztat, miközben még 3 párhuzamosan futó kezelést irányít,
nagyon jó a ebben, amit csinál!
Dicsért hogy milyen jó a test-tudatom, hogy el tudom engedni magam,
még tanítandó mintának is nevezett :) mikor már teljesen össze tudta hajtogatni hátrafelé a lábam.
Aki szembe jött a folyosón megjegyezte hogy milyen szépen sétálok,
a mankó már csak épphogy biztosításnak kell!
Pár nap után meg is lett a 90 fokos behajlítása a csípőmnek, a tekerő gép szépen feltekerte.
Onnantól kezdve már a beállt derekam alsó részének lazítása volt az elsődleges feladatunk.
Haza is jöhettem második hétvégétől hétvégenként pihenni, akkor úgysem történik ott a rehabilitáción
semmi hasznos.


Ezúttal nem kaptam kiegészítő kezeléseket, lazító pakolást, csak az ágyban torna volt.
A most kezelő doktornő azt mondta, “nem szoktunk csípőprotéziseseknek adni ilyet”
Aztán egykis karral biciklizést, pár csoportos nyak váll tornát csak kaptam,
a gyógytornász lány kérésére.




Jött a család látogatni örömömre! Hoztak finomságokat, bár szerencsére - a kenyeret kivéve -
a rehabon kb ehető az étel, csak vizet kell hozatnom, mert az teljesen bőrszárító,
vízvezeték szagú lötty. 


A leghosszabban egy élelmiszeripari szakgimnázium és szakiskola igazgatónőjével,
Katalin nénivel feküdtünk együtt egy szobában. Tanulságos volt hallgatni, ahogy bent fekve is
szervezi az iskola életét. Nagyon sok dolga van egy igazgatónőnek!
Én diákként csak az évnyitó évzáró beszédeken találkoztam velük. :)
Pl Az órarend összeállítása, véglegesítése, osztályozó vizsgák szervezése,
hirtelen váltó tanárok kedvének utókövetése .. Jót trécseltünk néha, erről is.




Nagyon népszerű hölgy amúgy, majd minden nap jöttek hozzá a tanárai hosszú beszélgetésre,
a hozott finomságok már nem is fértek el az asztalunkon. Kedvenc főszakácsa, hatalmas tál
fenséges finom műíz mentes gyümis tejszínes fagylaltot hozott, megkínáltak belőle,
de ketten se bírtuk több nap alatt sem megenni. Tetszett, amiket az iskoláról mesélt.


4 héttel a műtét után haza is jöhettem véglegesen, köszönet Krisztinek! 
Szép a műtéti heg jól tudok lépcsőn is járni (egyesével mellélépdelve még).
Azért kell még pihentetnem, hogy gömb alakú maradjon a vápa ahogy befogadja az új gömbjét.
A bejegyzésem végére egy grafikás demonstráló videó, hogy is zajlik egy csípőprotkó műtét:

1 megjegyzés:

  1. Kedves Kati! Örülök, hogy sikeresen túl vagy a műtéten. Kívánom, hogy egészséggel, boldogsággal használd az új csípődet is! :)

    VálaszTörlés