2018. 03. 15.

Bent a Protkó



SOTE (SE) Ortopéd klinika, új főépület, 2. emelet. Innen vittek két fordulóval új támasztó berendezésem beszerelésére. Két fordulóban, mivel az elsőnél, már a műtőbe menet félútról visszafordultak velem, mivel problémás volt vért választani nekem. Be szoktak készíteni vért, ha kell esetleg a műtét utánra. Csakhogy nekem nem lehet egyértelműen meghatározni a vércsoportom, a transzplant miatt mint kiderült. Az egyik fajta teszt A+-t, a másik B+-ot mutat. Végül valami speckó tisztításon átesett, minden alfaktorban egyező 0+-t kaptam az OVSZ-től, amire várni kellett még egy napot.
Furán éreztem magam. Hogy készüljek erre a beavatkozásra, mit érdemes csinálnom előtte?
Egy nyugodt meditáció biztos jót tesz. Jót is tett. Az jött, hogy a természet ereje – a platina, (nikkel, titán) amiből a combcsontom és a combcsont fej lesz, és az ember tudása, találmánya – a műanyag amiből a gömböt körülölelő vápa lesz, alkotja majd a lábam egységét. Mindezt az orvosi tudomány egy messze földön híres oktató intézményében a Semmelweis Egyetemen szereli belém egy elismert orvos.


A plusz egy nappal még egészségesebben, kipihentebben kapom meg az új lábam, ne legyen rossz előjel az elhalasztás, ezt mondta a doktorúr. A család jött, bátorított, jót beszélgettünk, a szobatársammal is, hamar eltelt a csütörtök. Még egy csapat külföldi diáknak is tanulmányi teszt alanya lettem aznap. Mindenféle színű fiatal jött be Skaliczki doktorral és megcsavargatták a jobb lábam nézve, hogy a jobb térdem emelve tényleg mennyire kötött a csípőm, mozdul vele a bal csípőm is. (Thomas teszt) Good luck-al búcsuztak.

Péntek reggel újra jól bemosakodtam, hamar jött a műtősfiú. Elmondta mi fog történni, az első gerincszuri csíp, a második már nem.
Csodával határos módon teljesen végigaludtam, kikapcsoltam az egész műtét alatt! Az utolsó képem a műtét előtti várakozó volt, ahogy a fejem elé tettek egy zöld anyagot. A következő jelenetem az, ahogy lassan ébredezek, és kérdezgetem, hol vagyok. Ez már az őrző! Ahova a műtöttek műtét után egy napig megfigyelésre kerülnek. 
Nem éreztem semmit! Nagyon örülök neki.
Kb így néz ki a csípőm már


Az őrzőben eltöltött egy nap hamar eltelt, nagy részében aludtam. Miki és Mama is serénykedett körülöttem, jól esett hogy ott voltak. A következő éjszaka küzdelmesen telt, nagyon fájt a jobb keresztcsontom körüli rész. Próbáltam helyezkedni, kezemmel alátámasztani valahogy. 
Kiengedtek az őrzőből, vissza mehettem a szobába. Hamarosan kihúzták a branült is a kezemből és a katétert is (érdekes, amikor az ember nem érez WC-re mehetnéket sokáig) Papa jött vasárnap, és az ő segítségével, szépen milliméterről milliméterre csúsztatva lassan lelógattam a lábam az ágyról és felültem! Felemelő érzés volt végre megmozdítani a lábam. Még sétáltunk is a szobában. Többen hívtak a családból, hogylétem felől érdeklődve. Kedd éjszaka már frontin – altató nélkül aludtam.
Miki kerek szülinapjára, amely arra a hétre esett, egy Kontúros gitárt rajzoltam (Kontúr az új zenekarának neve, ez adott ötletet) ezt tudtam bentről intézni ajándéknak egyelőre.
Megdőlt a napokban a hidegrekord, még Nápolyban is esik a hó. Emiatt azért nem bánom, hogy egy meleg szobából nézem a -15 fokot kint. Kitaláltam pár nagyobb tanulandó, általános műveltségem növelő témát, amikkel foglalkozni szeretnék, hogy ne múljanak el a napok csak úgy értelmetlenül.Történelem, földrajz, szakmai cikkek, művészkedés, ilyenek. 
Jó fej szobatárs néniket kaptam egy-egy napra, egyikőjük ott a kórházban dolgozó műtőssegéd,
aki alig várta hogy mehessen vissza dolgozni.
Nagyon szerették a munkatársai is, akik jöttek be hozzá. Tartottam kicsit tőle, kikkel raknak össze.

ui: valamiért nem jól tördelte a sorokat a böngésző, ezért kicsit fura a szerkesztés

 


 

2 megjegyzés:

  1. Kedves Kati! Örülök, hogy túl vagy a műtéten. Évek óta mindig kíváncsian várom a bejegyzéseid. Gyors és teljes felépülést kívánok Neked, gyógyulj meg hamar! A legjobbakat kívánom Neked az életed minden területére!

    VálaszTörlés
  2. Szia Kati! Nagyon örülök, hogy végre Rádtaláltam és a bejegyzéseidre. Nálam most diagnosztizálták az avaszkuláris combcsontfej necrosist és tolom egyenlőre a gyógytornát, lézerterápiát. Nagyon jó egészséget kívánok Neked! Külön öröm volt olvasni, mennyire gyorsan talpraálltál a protkóból :) Üdv Néked (egy szintén gyógyult leukémiás lány)

    VálaszTörlés